lauantai 16. maaliskuuta 2013

Koh Phi Phi-Koh Lanta

Torstaina meiän ekana iltana phi phillä käytiin vielä illalla viemässä pyykit pesuun ja käppäilemässä rannalla ja  kaupungissa. Paikka on kyllä malkoinen bilettäjien paratiisi ja kaheksan aikaan ranta täytty diskovaloista ja alko semmonen jumputus, että mietittiin nukutaankohan edes meiän perällä tänä yönä. Käveltiin kaupungin läpi kotiin ja siellä oli ihan samanlainen meininki. Kadut oli täynnä humalaisia brittejä ja meidän länsinaapureita. Joka toinen kauppa oli viinakauppa. Majapaikassa naapurin ruotsalaiset hoilasi jag må hon levaa yli puolen yön. Onneksi sitten jatkoivat matkaa kaupungin sykkeeseen. Herättivät kuitenki yöllä kun tulivat takaisin.

Aamulla herättiin ja käytiin aamupalalla, joka sisälty huoneen hintaan. Sen jälkeen lähettiin talsimaan läheiselle näköalatasanteelle, jonne myös tottakai oli pääsymaksu. Kiivettiin varmaan 300 rappuset ja oltiin ihan litimärkiä ku päästiin ekalle näköalapaikalle ja siitä jatkettiin vielä korkeemmalle toiselle näköalapaikalle. Maisemat oli kyllä hienot ja paikat aivan yllättävän siistissä kunnossa ja jopa useampi roskis oli näköpiirissä. Ihailtiin varmaan tunti maisemia ja juotiin kookosmehua. Takaisin paluu ei ollu yhtä hikistä ku meneminen ja mentiin suoraan syömään. Iltapäivällä lähettiin ettimään vähän hiljasempia rantoja jotka ei olis ammuttu täyteen aurinkotuoleja. Käveltiin noin puoli tuntia ja alko tulla pientä hiekkarantaa toisen perään. Tämmösessäki paikassa voi löytää rannan, jossa saa olla ihan yksinään jos viittii vähän nähä vaivaa. Levitettiin alusta pienelle hiekkarannalle ja lueskeltiin. Päätettiin kuitenki hetken päästä vielä jatkaa matkaa ja käveltiin long beachille asti, jossa taas oli vähän enemmän väkeä. Lueskeltiin ja haettiin kaupasta juotavaa. Miikakin viihtyi kun naiset ottivat yläosattomissa aurinkoa. Heh:D päätettiin myös että ehkä lähdetäänki jo seuraavana päivänä koh lantalle karkuun tätä tekno-paratiisia. Käveltiin ennen pimiää takas kotia ja käytiin syömässä taas oikein hampurilaiset. Namii! Oli kyllä mukavaa vaihtelua riisiin ja nuudeliin. Tänä iltana sitten britit biletti naapurissa ja hoilasivat kaikkea mahdollista justin bieberistä räppiin. Ja vaikka ei itellä olis varaa arvostella niin voi kyllä sanoa etteivät mitään kultakurkkuja olleet.

Onneksi aamulla ei ollu lähtö aikasin ja kello oli vasta yheksältä soimassa. Pakkailun ja aamupalan jälkeen talsittiin satamaan, josta lautta lähti klo 11. Lippu lantalle maksoi 300 bahtia eli 7,5 e. Kyyti oli oikein rauhallinen ja jo lautassa pari tyyppiä tuli kaupittelemaan meille majapaikkojaan. Satama on saaren toisessa päässä ja halpojen majotusten ranta oli satamasta n. 5 kilsan päässä. Eräs tyyppi joka kävi juttelemassa pariinki otteeseen tarjosi ilmasen taksin jos edes käytäis kattomassa hänen bungalowejaan. Mehän tottakai tartuttiin syöttiin. Paikka oli itseasiassa sama mihin oltiin alun perinki menossa ku oltiin luettu siitä hyviä arvosteluja netistä. Taksikyyti oli lava-auton perällä ja hyvin perille päästiin. Bungalow oli meren rannalla, iso, siisti, rauhallisella paikalla eikä mistään kuulunu tekno. Vielä ku tingattiin 100 bahtia hintaa alemmas per yö niin ei tarvinu kahta kertaa miettiä jäädäänkö tänne. Kaupungin hulinaki on vaa muutaman minuutin kävelymatkan päässä. Äsken sato vähän vettä, joten istuskellaan tässä terassilla, mutta nyt alkaa jo vähän kirkastua, joten lähetään katteleen että mimmoseen paikkaan me ollaankaan tultu :)